Datacoaching módszertan

Az adatújságírás és a datacoaching kapcsolata

Mi köze van az adatújságírásnak a datacoachinghoz? Nem vagyok hivatásos újságíró, viszont ugyanazokat az eszközöket használom, mint az adatújságírók, ugyanúgy viszonyulok a számokhoz és a tényekhez, ugyanúgy fontosnak tartom a transzparenciát. És ami a legfontosabb, az adatújságírás elvei, eszköztára és módszertana nagyon inspirál és kiválóan támogat a datacoaching szolgáltatásomban. Ahogy az újságírásban is hírértékű üzenetet kell előállítani, úgy az adatok elemzéséből levont következtetéseknek is hírértékűnek kell lenniük ahhoz, hogy cselekvésre ösztönözzenek. Ezért van szükségük a vezetőknek a datacoachingra.

A coaching során a megoldásközpontú megközelítési mód kulcsa a brief coaching, mellyel gyors eredményt lehet elérni.

Melyek ezek az eredmények?

Felkészült vezetőkké válhatnak, akik új módon tudnak gondolkodni az adatok világában. Jó kérdéseket tudnak feltenni. Ki tudják alakítani azt a szervezeti kultúrát, amelyik támogatja az információk és a tudás megosztását. Fel tudják építtetni azt az üzleti intelligencia (BI) rendszert, amelyik valóban vezetői információs rendszerként működik és eredményesen támogatja az operatív irányítást. Meglátják és felfedezik a lényeget az adatok tengerében.

Módszertan elemei