Lássuk be, a legtöbb vezető nem most esett ki az iskolapadból. És kevesebben vannak azok is, akik digitális és informatikai területről érkeznek.
Ezért is fontos, hogy érdemben tudjunk adatokkal dolgozni és ez alatt nem azt a triviális dolgot értem, hogy minden héten megkapjuk a nettó árbevételt tartalmazó kimutatást, vagy minden havi záráskor legyen egy főkönyvi kivonat a kezünkben.
Őrült iramban termeljük az adatokat, állítunk elő információt, gyártjuk és fogyasztjuk a híreket, de a közvélekedéssel ellentétben, nagy részük nem hasznos. Viszont tökéletesen elterelheti és lekötheti a figyelmünket. Márpedig közismert, hogy a vezetők figyelme az egyik legszűkösebb erőforrás. Hogyan tudjuk ebből a híráradatból kiszűrni a valódit, az igazán fontosat? Ha ezt nem tudjuk rendszerszerűen végezni, bizony a rengeteg haszontalan információval együtt kidobhatjuk az a kulcsfontosságút is, amelyik egy lehetőségtől foszt meg minket, vagy egy kritikus veszélyről nem értesülünk időben. Ezért nagyon fontos, hogy a vezetők is rendelkezzenek azzal a készséggel, hogy az adatok tengerén életképesen szörföljenek. És azért szükséges a datacoaching a vezetők számára, hogy ebben támogatást kaphassanak.