A kereskedelmi szálláshelyek pénzügyi forgalmának alakulása – Friss hazai statisztikák

A koronavírus járvány hatása a magyarországi ipari termelés és a kiskereskedelmi forgalom alakulására is jelentős negatív hatást gyakorolt, ám talán a turisztikai szektor szenvedte el a legnagyobb károkat. Elemzésünkben a kereskedelmi szálláshelyek típusainak bruttó szállásdíj bevételeit vesszük górcső alá a 2016-tól 2020 áprilisáig tartó időszakban.

Vizsgáljuk az egyes szállástípusok árbevételének alakulását, illetve a kül- és belföldi vendégforgalom trendjeit. Mindenképpen érdemes leszögezni, hogy „a koronavírus-járvány miatti hiányos adatszolgáltatás következtében az adatok összehasonlíthatósága korlátozott”, legalábbis a 2020-as év áprilisi adatai tekintetében. Az azonban kirajzolódik, hogy az áprilisi hónapokat tekintve óriási forgalomkiesést regisztrálhattak az egyes kereskedelmi szálláshelyek, főként a külföldi turistákat illetően.


Drámai zuhanás minden szálláshely típusban

2020 áprilisában a KSH friss adatai szerint mind a külföldi, mind pedig a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma közel 100%-os forgalomcsökkenést mutat az előző év azonos időszakához képest. Ebből adódik a tény, hogy a kereskedelmi szálláshelyek (szállodák, panziók, kempingek, közösségi szálláshelyek és üdülőház telepek) bruttó pénzforgalma rendkívüli módon csökkent 2020 első hónapjaiban 2019 és az azt megelőző három év negyedik hónapjához képest. Amennyiben az aktuális áprilisi adatokat tekintjük, a csökkenés drámaian számottevő.


A forgalom fele eltűnt

Szintén a KSH statisztikáiból kinyert adat, hogy 2020 áprilisában 1297 kereskedelmi szálláshely tartott nyitva, ám a szálláshelyek mintegy felében nem volt regisztrálható vendégforgalom.

A járványügyi helyzet mérséklődésével egy lassú folyamat révén ismét visszatérhetnek a pihenni vágyók a magyarországi szálláshelyekre, hogy a méltán népszerű üdülőhelyek újra a megszokott kerékvágásban folytathassák szolgáltatási tevékenységüket.

A járvány és a megtett intézkedések hatására jelenleg is vannak turisták Magyarországon, ám a foglalások mintegy 40-50%-át már visszamondták az utazni vágyók. Nem tudni mit hoz a jövő, mindenesetre a Magyar Turisztikai Ügynökség kiadott egy kilenc nyelven elérhető információs csomagot, hogy segítse a külföldi utasok tájékoztatását a magyarországi helyzettel kapcsolatban.

Csak remélhetjük, hogy a jelenlegi állapot enyhülésével ismét visszatér az élet a magyarországi turisztikai iparágba, azt azonban már most láthatjuk, hogy a 2020-as év árbevétele nem fogja elérni a korábbi évek szintjeit.

Források:
KSH adatbázis: https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/ksz/ksz2004.html
https://hungarytoday.hu/tourism-and-hospitality-industries-hit-hard-due-to-coronavirus/

Share

COVID-19: A világon összesen
143,428,460
Igazolt eset
Updated on 2021.04.20. 21:24
Italy
3,891,063
Összes igazolt eset
Updated on 2021.04.20. 21:24
Spain
3,435,840
Összes igazolt eset
Updated on 2021.04.20. 21:24
Peru
1,707,787
Összes igazolt eset
Updated on 2021.04.20. 21:24
Brazil
14,043,076
Összes igazolt eset
Updated on 2021.04.20. 21:24
Slovakia
376,709
Összes igazolt eset
Updated on 2021.04.20. 21:24
Poland
2,704,571
Összes igazolt eset
Updated on 2021.04.20. 21:24

Legfrissebb adatsztorik

A kiskereskedelmi forgalom alakulása üzlettípusonként Magyarországon -Válságpszichológiai adatok válságos időkben

Mindannyiunk életében jelen van a COVID-19 járvány egyéni, családi, gazdasági és társadalmi hatása, ami gyakorlatilag 3 hónap alatt megváltoztatta szokásainkat, beidegződéseinket, és...

A kereskedelmi szálláshelyek pénzügyi forgalmának alakulása – Friss hazai statisztikák

A koronavírus járvány hatása a magyarországi ipari termelés és a kiskereskedelmi forgalom alakulására is jelentős negatív hatást gyakorolt, ám talán a turisztikai...

Datacoaching szolgáltatás

Mi a datacoaching?

Egy olyan coaching és tanácsadási szolgáltatás, melynek során a vezetők vizualizációval, elemzésekkel...

Miért szükséges a datacoaching?

Lássuk be, a legtöbb vezető nem most esett ki az iskolapadból. És...

Datacoaching módszertan

Az adatújságírás és a datacoaching kapcsolata Mi köze van...

Mi köti össze az adatok világát a szervezeti kultúrával?

Ha egy szóval kellene meghatározni akkor a transzparencia. Tapasztalatom és...