Turisztikai körkép az Európai Unióban – Egy megváltozott világ statisztikái

Az elmúlt hónapok Covid-19 által okozott válságában az európai állampolgárok számos áldozatot hoztak annak érdekében, hogy meggátolják a vírus tömeges terjedését.

Otthon maradtak, betartották a kijárási korlátozásokat és reménykedtek, hogy a járványhelyzet kedvező alakulása a 2020-as év nyári időszakára már lehetőséget biztosít számukra a jól megérdemelt utazásra, kikapcsolódásra, feltöltődésre. Mindannyian abban reménykedünk, hogy hamarosan ismét kinyitnak a szállodák, kempingek és apartmanházak, kül- és belföldön egyaránt, illetve a megfelelő biztonsági intézkedések mellett újra biciklizhetünk, túrázhatunk, vagy relaxálhatunk valamelyik tengerparton.

A turizmus az elmúlt hónapok során óriási veszteségeket könyvelhetett el, elemzésünkben az eltöltött vendégéjszakák idővonalas megjelenítésére koncentrálunk

A friss adatoknak köszönhetően láthatóvá válik, hogy egyes országokban már februárban begyűrűzött a járványhelyzet hatása, míg más uniós államokban a márciusi visszaeséseket azonosíthatjuk egyértelműen.

A turisztika egy rendkívül fontos iparág az Európai Unióban, hiszen a GDP közel 10%-át adja, a világ legnépszerűbb utazási célpontjaként 2018-ban 563 millió nemzetközi beérkező utassal rendelkezett.

Természetesen a beérkező utasok számát külön kell kezelnünk az eltöltött vendégéjszakák statisztikáitól, melyet vizuális megjelenítésünk tartalmaz. Mindenesetre, számos tagállam kiemelten fontos szektorként tekint a turizmusra, hiszen bevételei nagy része onnan származik, illetve foglalkoztatási struktúráját is nagyban befolyásolja. Ez a szektor 2020 első negyedévében óriási károkat könyvelhetett el, és a World Tourism Organisation (UNWTO) előrejelzései alapján a nemzetközi turizmus 60-80%-al eshet vissza ez előző év adataihoz képest, ami mintegy 1 milliárd eurós veszteséget jelent világviszonylatban.

A járványidőszak minden ország turisztikai mutatóira hatással van, ám az látszik, hogy a legnagyobb vesztes egyértelműen Spanyolország és Olaszország, a Mediterrán régió két vezető utazási célpontja

2018-ban például, a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák felét ebben a két országban, valamint Franciaországban töltötték el az utazni vágyók. Ugyanebben az évben, Spanyolországban mintegy 300 millió éjszakát töltöttek el beutazó turisták, ami akkor az Európai Unióban az összes eltöltött vendégéjszaka 23%-át, tehát közel a negyedét jelentette. Interaktív megoldásunkban pontosan nyomon követhető a változások alakulása, így több mutató mentén kaphatunk reális képet az adatok elemzésekor.


Kritikus nyári szezon vár ránk

A következő hónapok kritikusak lesznek, hiszen egy átlagos nyári, júniustól augusztusig terjedő időszakban az uniós állampolgárok közel 385 millió utazást tesznek, és mintegy 190 milliárd eurót költenek. Foglalkoztatás szempontjából is rendkívüli jelentőséggel bír az elkövetkező időszak az egyes tagállamok életében, hiszen a turisztikai iparág 2016-os adatok szerint 2,4 millió vállalatot működtetett, és mintegy 13,6 millió ember számára nyújtott munkalehetőséget.

Források:
EUROSTAT adatbázis https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Tourism_statistics
Európai Bizottság: Tourism and transport in 2020 and beyond

Share

COVID-19: A világon összesen
30,356,725
Igazolt eset
Updated on 2020.09.18. 06:17
Italy
293,025
Összes igazolt eset
Updated on 2020.09.18. 06:17
Spain
625,651
Összes igazolt eset
Updated on 2020.09.18. 06:17
Peru
750,098
Összes igazolt eset
Updated on 2020.09.18. 06:17
Brazil
4,457,443
Összes igazolt eset
Updated on 2020.09.18. 06:17
Slovakia
6,021
Összes igazolt eset
Updated on 2020.09.18. 06:17
Poland
76,571
Összes igazolt eset
Updated on 2020.09.18. 06:17

Legfrissebb adatsztorik

A kiskereskedelmi forgalom alakulása üzlettípusonként Magyarországon -Válságpszichológiai adatok válságos időkben

Mindannyiunk életében jelen van a COVID-19 járvány egyéni, családi, gazdasági és társadalmi hatása, ami gyakorlatilag 3 hónap alatt megváltoztatta szokásainkat, beidegződéseinket, és...

A kereskedelmi szálláshelyek pénzügyi forgalmának alakulása – Friss hazai statisztikák

A koronavírus járvány hatása a magyarországi ipari termelés és a kiskereskedelmi forgalom alakulására is jelentős negatív hatást gyakorolt, ám talán a turisztikai...

Datacoaching szolgáltatás

Mi a datacoaching?

Egy olyan coaching és tanácsadási szolgáltatás, melynek során a vezetők vizualizációval, elemzésekkel...

Miért szükséges a datacoaching?

Lássuk be, a legtöbb vezető nem most esett ki az iskolapadból. És...

Datacoaching módszertan

Az adatújságírás és a datacoaching kapcsolata Mi köze van...

Mi köti össze az adatok világát a szervezeti kultúrával?

Ha egy szóval kellene meghatározni akkor a transzparencia. Tapasztalatom és...